Saturday, May 17, 2014

6 Sebab Utama Berat Badan Anda Tak Turun Semasa Diet akibat TERlepas pandang...??

Assalammua'laikum..

Hari ni Iza nk kongsi kenapa u ollz makan macam2 produk kurus tapi still gak tak kurus2..
Bukan apa, ada gak customer Iza yang mengadu dah telan Lecithin + Alfalfa or Omega + Alfalfa 2-3 botol tapi tak kurus2 gak.. Ada jugak yg baru makan seminggu dah merungut berat tak turun...
Adoiii...Matilah nakkk kalau semua makan arini esok kurus hebat bebenor weyhh.. huhu..


Ok3, hasil search beberapa intipati dari pokcik Google di sini Iza list down 6 Sebab Utama Berat Badan Anda Tak Turun Semasa Diet akibat TERlepas pandang ler ni...

1.  Anda Skip makan breakfast/sarapan. Kajian menunjukkan jika anda tak makan sarapan, anda akan makan jauh lebih banyak semasa lunch dan dinner. Betul. Breakfast like a King. Walaupun dah makan produk Shaklee, mesti kena ada usaha berterusan. Makan dengan sihat ok. 


2.   Kurangkan masa makan. Daripada 5 kali makan dalam sehari kepada 2 kali saja. Tapi.. Anda lupa kurangkan kuantiti makanan semasa makan 2 kali tu. Lebih baik makan 5 kali sehari dalam kuantiti sedikit berbanding 2 kali makan dinosour. Aummm.. (haha cam bunyi pak rimau plak..kih3)

3.  Amalkan diet yang tinggi karbohidrat seperti NASI. Karbohidrat akan ditukarkan kepada lemak sekiranya diambil berlebihan. Jadi untuk kurus, kurangkan makan nasi dan ganti dengan protein pada kuantiti yang sihat. Supaya otot badan terpelihara semasa berat badan turun. Pernah kena diet yoyo? Berat dah turun, tapi naik semula dengan cepat. Kenapa? Sebab berat yang turun tu dari otot yang hilang semasa diet kerana kekurangan protein. Kawan kawan nak tahu, lemak yang banyak dalam badan akan menyebabkan kita sukar mendapat anak. Betul.. Sebab tu sebelum makan Set Kesuburan Shaklee suami isteri, adalah elok untuk kita dapatkan berat badan ideal terlebih dahulu.

4.  Kurang atau tak bersenam langsung. Berat lebih cepat turun jika kawan kawan bersenam. Tak perlu berat-berat.. Buat senaman ringan je pon dah cukup. Buat senaman ringan masa tengok tv atau atas katil sebelum tidur pon boleh.


5.  Makan salad semasa diet tapi campur dengan Mayonais dan sos Thousand Island. Banyak lemak dan gula dalam tu. mana nak kurus. (Adoiii satu lagi masalah. Nak kurus tapi makan tak hengat katanya. Kannnnn...)

6.  Tidak minum air secukupnya. Proses detoksifikasi memerlukan air yang secukupnya bagi mengangkut lemak2 dan toksin badan keluar dari tubuh melalui sisa kumbahan kita. Macam mana nak tahu keperluan air bagi tubuh badan kita? Berat badan anda bahagi dengan 25 maka jawapannya adalah jumlah liter yang badan anda perlukan..Jadi bila amik supplement Set Kurus Shaklee (Lecithin dan Alfalfa/Herblax atau Omega dan Alfalfa/Herblax) perlulah minum extra at least 500ml air lagi ye..


Ok la, tu sekadar coretan kongsi ilmu hari ini..kalau u ollz nk add on jemputlah komen kat bawah k..

#SihatBersamaShaklee
#ImInLoveWithShaklee


0 comments:

Post a Comment