Thursday, May 15, 2014

Alfalfa Complex



 Sumber Zat Makanan Semulajadi & Klorofil

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mampu mengunjur sehingga 20 kaki ke bawah mampu menyerap pelbagai nutrisi, zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi


PERBEZAAN SHAKLEE

Daun Alfalfa Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak (Alfalfa memerlukan masa 2 tahun untu membesar). Daun Alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan degan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung  di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting DILUPUSKAN. Kemudian daun-daun yang telah kering akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat serta teliti. Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950an.
  • Sumber semulajadi alfalfa.
  • Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air sebagai minuman herba semulajadi.


Manfaat Utama :-
  • o   Mencuci hati, darah dan usus.
  • o   Melawan Alahan. – Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan.
  • o   Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut.
  • o   Menyingkir lemak dan kolestrol. – Hanya Alfalfa sahaj mengandungi saponin, ia seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.
  • o   Melawan tumor. – Alfalfa membantu mengalkalikan tubuh dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.
  • o   Melegakan keletihan. -  Bagi menghasilkan susu ibu yang banyak, ibu memerlukan tenaga yang banyak. Oleh itu, Alfalfa merupakan salah satu produk yang dicadangkan bagi ibu yang menyusukan bayi mereka.
  • o   Melegakan sakit atritis dan kesakitan.


AMARAN!

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini. Tiada tambahan perasa tiruan, pemanis, bahan pewarna atau pengawet.



Kandungan : 330 tablet (S) / 700 tablet (L)
Harga : RM53.75 (S) / RM97.50 (L)
Status : Available


0 comments:

Post a Comment