Thursday, May 22, 2014

Berpantang Dengan Shaklee.. Best ke???

Assalammua'laikum dan Salam Sejahtera semua..

Iza tetiba rasa sekarang ni musim hamil n bersalin...hahaha..bukan pe, terdapat beberapa org di sekeliling iza ni sedang hamil n baru pas bersalin.. Kt opiz ni je 2 org sedang tunggu hari..kawan2 FB lagilah berderet2 tunggu masa..hahaha..tetiba rindu saat perutku maju ke depan..

Masa anak 1st Iza berpantang traditional je..tyme tu belum kenal Shaklee + Moyang Iza mng buat rempah untuk berpantang ni..

Anak ke 2 plak Iza dh kenal Shaklee..so semangat la nak try sebab dengar kawan2 yg pernah guna kata mmg superb!

Bila sendiri guna, wow mmg betul! Badan rasa cergas, kurang letih.. susu badan Alhamdulillah melimpah ruah..ari ke 20 rse dh lama la sgt..xsabar nak COD barang sendiri sebab badan memang serius segar giler! Huhu..luka jahitan pon cepat sembuh taw..

Ok, ni Iza nak share serba sedikit pasal fungsi setiap satu produk dalam set cadangan Iza ni..

_____________________________________________________________________________

SET BERPANTANG SHAKLEE



VITALEA IRON FORMULA
Mengandungi 28 jenis vitamin termasuklah Vitamin A, B, C, D, E, Kalsium, Zinc, Iron Formula lengkap dengan zat besi. Membekalkan tubuh ibu dengan nutrien yang diperlukan agar ibu sentiasa sihat, cergas dan bertenaga.


SUSTAINED RELEASE VITA C 500mg
Mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah. Bertindak sebagai anti-oksidan dan kulit ibu akan menjadi lebih cantik dan sihat


B-COMPLEX
Mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh anda bagi menggantikan nutrisi Vitamin B yang hilang. Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi dalam membina tenaga metabolisme.
Membantu mengurangkan stress dan bertindak sebgai penenang


ZINC COMPLEX
Merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita.  Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.
Membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka tidak kira kaedah bersalin secara normal atau pembedahan, mengurangkan rambut gugur, memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein. 




OSTEMATRIX
Membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan mangan untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.
Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan. 
Menyelesaikan masalah sembelit yang dialami oleh kebanyakan ibu berpantang. Mereka yang ngeri untuk membuang air besar semasa beberpantang sangat sesuai. Korg akan rasa lebih selesa dan mudah.Ostematrix juga membantu penghasilan susu ibu yang penuh dgn kalsium! 

ESP
Memberi tenaga yang lama, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama.
Sangat bagus untuk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu.



_____________________________________________________________________________



Hah, superb x bila baca? Xpercaya? Jom cuba n rasakan sendiri..yang tambah superb bila set yang sama boleh sambung ambil walaupun dah habis pantang...

Hah, siapa kata Shaklee produk mahal mmg la silap besar..huhu..
Kalo rasa nak taw lebih lanjut boleh 
emel : mylilazim@yahoo.com 
atau 
call/sms Iza je terus..0197911341 / 0122971341

Yang berdekatan boleh kita jumpa n cerita terus..

Ok lah, till then..

#SihatBersamaShaklee
#ImInLoveWithShaklee


0 comments:

Post a Comment